AI Iteration

"AI Iteration" ❤ I ferien har vi hatt besøk av dyktige Arne Wilhelm Tellefsen i gangen mellom D og B-blokka i 3.etg! Arne Wilhelm er den mest brukte grafittikunstneren i Kristiansand på offentlige bygg.

Robot som bruker kunstig intelligens til å lage hjerter. Foto - Klikk for stort bildeAI Iteration Oda Elisabeth Repstad Falch

Hør hva Arne Wilhelm sier om verket:

"Bakgrunnen for motivet er at jeg synes det er spennende å lage verk som henger sammen med situasjonen som er der det skal være. Er ikke så glad i å tolke verkene på vegne av publikum, så det er opp til betrakterne å danne seg en mening om hva dert handler om. At det handler om teknologi og utvikling er vel ganske tydelig. Tittelen «AI Iteration» gir vel også en pekepinn til noe av tanken bak. Skolen ønsket noe som kunne være relevant for elevene og for kjernen i undervisningen. Utvikling gjennom læring og handling.

Jeg synes det er spennende å lage kunst på skoler. Var veldig opptatt av og inspirert av kunsten på veggene når jeg gikk på skolen. Håper å inspirere til interesse for visuell kunst blant elevene, og at de liker verket. Hadde et godt samarbeid med både ledelse og drifts-teknikerne. De er en fin gjeng å jobbe med."

Robot sm bruker kunstig intelligens til å lage et hjerte. Foto - Klikk for stort bilde Oda Elisabeth Repstad Falch

Vi takker Arne Wilhelm for kunsten! Ta turen til 3.etg for å se "Ai Iteration" 🙌