Fylkesordføreren åpnet nytt bilverksted

Onsdag 1. november var det høytidelig åpning av nytt bilskade-verksted på skolen. Fylkesordføreren markerte åpningen med klipping av snor. Etterpå ble det feiring med kake!

Fylkesordføreren klipper snora Oda Elisabeth Falch Repstad

Skolen har i år, etter politisk vedtak fra fylkeskommunen sentralt, fått bygd om og utvidet sitt verksted for bilskade/lakk/karosseri. Ombygningen og utvidelsen har vært mulig grunnet adgangen til å bygge tak over den åpne plassen i innkjørselen til verkstedet. Dermed har verkstedarealene doblet seg. Skolen kan dermed nå bl.a. tilpasse dagens vg2 bilskade, lakk og karosseri til også å inkludere opplæring innen bilpleie. Noe som er ett krav i nye fagplaner.

På åpningen var både administrativ og politisk ledelse i fylkeskommunen tilstede samt representanter fra bilbransjen, utøvende entreprenører, elever, ansatte og tidligere ansatte. To av elevene holdt snora og linjen har i år for første gang flere jenter enn gutter blant elevene.

Les mer her hva Fvn skrev om åpningen - Jentene dominerte da bilpleie anlegg åpnet.

Vi gratulerer så mye med nye flotte lokaler som oppfyller alle krav til HMS og miljøfyrtårnsertifisering!!