Sammen er vi best!

En hektisk, men betydningsfull uke ble avsluttet i dag med både live-musikk, kaker og mer!

En avslutning verdt å huske

I dag rundet vi av ukens markering av Verdensdagen for psykisk helse. Det ble blant annet gjort med fullsatt kantine og et langt kakebord.

Storfint besøk fra Vågsbygd videregående skole

I tillegg til alle kakene var vi så heldige å få live-musikk fra musikkelever ved Vågsbygd videregående skole. Gruppen Mikro spilte flere kjente låter for våre elever, til stor begeistring!

Grupepbilde av bandet Mikro. - Klikk for stort bildeMikro er dannet av musikkelever fra Vågsbygd videregående skole. Karen Eikrem / Kvadraturen videregående skole

Bandet ble til ved initiativ fra vokalist og elev Kine Bergheim, og med dagens konsert hos oss hadde de faktisk premiere med live-opptreden som Mikro.

Vi spurte også musikk-elevene om deres tanker rundt psykisk helse, og det kom kjapt frem at musikk kan påvirke den psykiske helsen. - Musikk er overalt og hele tiden. Den samler mennesker som aldri har møtt hverandre før, som for eksempel på konserter. Musikk er også personlig, og noe alle har et forhold til.

Elevrådet snakker om psykisk helse

Noen andre som denne uken ble utfordret på å si noe om psykisk helse, var skolens ferske Elevråd. Blant bidragsytere til denne uken, var vi spente på å høre hva de hadde å si.

Sammen er vi best

Det er mange som har jobbet lange dager denne uken for at markeringen kunne bli så stor og fin, ansatte som elever. Kaker er blitt bakt - nok til å mate en liten landsby, organisering og gjennomføring av elev-aktiviteter i skolelunsjene, åpninger av nye rom på skolen og mye, mye mer! Det er et stort prosjekt, som trenger mange hender. Vi kan med stor trygghet si etter denne uken, at når vi jobber sammen, da er vi best - rett og slett!

Vi trenger hverandre (hver dag). Løft blikket (hver dag). 💚