Skoleåret med elevrådet

Du har kanskje sett at en brusmaskin står ved siden av kantinen? Eller at temperaturen har blitt litt varmere i noen klasserom? Elevrådet er stolte over flere tiltak de har fått til dette skoleåret.

Elevrådet 2022-2023

Vi nærmer oss skoleslutt og ferie, og blant de som kan ta ferie med god samvittighet, er årets elevråd. Husker du denne gjengen fra i høst?

Bilde av et samlet elevrådsstyre. Foto. - Klikk for stort bildeÅrets elevrådsstyre. Karen Eikrem / Kvadraturen videregående skole

Denne gjengen har nemlig bidratt til flere tiltak og fått til mye bra gjennom året.

Her er noen av tiltakene:

• Medvirkning til brusmaskin og kaffemaskin
Brusmaskin. Foto. - Klikk for stort bildeBrusmaskinen dukket plutselig opp en dag. Kvadraturen videregående skole.

Du har kanskje sett at disse "maskinene" plutselig dukket opp. Det kan du takke både elevrådet og kantinen for!

Kaffemaskin. Foto. - Klikk for stort bildeDigg og billig kaffe å få i kantina! Kvadraturen videregående skole.
  • Sosialt hver onsdag på Reinhardt-bygget

- Det er et samarbeid mellom noen representanter fra elevrådet og miljøteamet slik at de får like muligheter til konkurranser f.eks. i påsken. Men de har i tillegg yoghurt-frokost på morgenen på mandagene, og toast/frukt/kakao på onsdagen, sier elevrådsleder Kamilla Meling.

• Bedre luftkvalitet i flere klasserom
  • Gjennomført elevrådsskolering
Gruppebilde av elevrådet. Foto. - Klikk for stort bildeFra elevrådsskoleringen. Karen Eikrem / Kvadraturen videregående skole
  • Temperaturen på Reinhardt-bygget er satt opp 1 grad
  • Åpne garderober på Aquarama
  • Skolebygget stener kl 15:30 (tidligere 15:15)
  • Leksehjelp mot eksamen
  • Frokosten varer lenger

God sommer!

Gruppebilde av elevrådet. Foto. - Klikk for stort bildeElevrådet ønsker alle en god sommer. f.v.: Kamilla Meling, Fredrik Valand, Julie Rødland, Amanda Elisabeth Kruse. Ikke til stede: Mohammed Osman, Theodor Skare, Nick Bakhtiari, Anna-Dina Skov og Benjamin Isefjær. Karen Eikrem / Kvadraturen videregående skole.