Bibliotek

Biblioteket er en del av Studieverkstedet og er både et møte- og studiested. Her kan du treffe venner, spille spill, gjøre lekser og lese bøker, blader eller aviser. Du er velkommen!

Bibliotekar på Studieverkstedet

Selvportrett av Åse Helleren. - Klikk for stort bildeBibliotekar Åse Helleren. Kvadraturen videregående skole.

Åse Helleren
E-post: Ase.Helleren@kvadraturen.vgs.no

Åpningstider

Biblioteket er betjent mandag til fredag fra kl. 08.00-15:30

Bibliotekaren kan hjelpe deg med

• Å finne en aktuell bok
  • Låne inn bøker fra andre bibliotek
  • Å skaffe digitale ressurser til lærer/elev
  • Hjelpe elever med oppgaveskriving og oppgaveoppsett (booke tid hos bibliotekar)
  • Søke etter informasjon og vurdere kilder
  • Bruk av Kildekompasset

Om det er noe du lurer på, er det bare å ta kontakt. Tar også gjerne imot bokønsker eller andre innspill.

Lånereglement

Som elev og ansatt kan du låne skjønnlitteratur og faglitteratur fra skolebiblioteket. Du må huske å registrere lånet i skranken før du forlater biblioteket.

Utlånstid for bøker er 4 uker. Du kan også enkelt forlenge lånet om du henvender deg til bibliotekaren, eller om du logger deg inn på biblioteksiden.

Har vi boka du er på jakt etter?  Søk i  egne sider for biblioteket.

Avtale ang utlån av lærebøker og andre bøker finner du her: Reglement for utlån lærebøker (PDF, 190 kB)

Tips og lenker til digitale lærebøker og annen digital info

Aktuelle lenker