Juleverksted

Det nærmer seg jul, og hva er vel jul uten julemarked? Elevene på HT-avdelingen forbereder seg til det store julemarkedet i desember.

Tidligere i høst skrev vi om at HT-elevene hadde fått sitt eget verksted. Nå er HT-elevene godt i gang med å bruke verkstedet. De forbereder seg nemlig til det tradisjonelle julemarkedet på skolen.

Portrett av person som holder gjenstand i hendene. Foto. - Klikk for stort bildeFredrik og de andre på HT er godt i gang med forberedelsene til julemarkedet. Karen Eikrem / Kvadraturen videregående skole.

Det lages flasker med julelys i, knagger, gjenstander som kan henges opp og mye mer. Som en liten smakebit på hva som venter på julemarkedet kan man allerede nå se noen av gjenstandene i skolen kantine. Kantinelederen vår Laila Bøhle ønsket nemlig å låne litt slik at kantina kunne pyntes opp litt.

Kantina pyntes opp. Karen Eikrem / Kvadraturen videregående skole.

HT-elevene kommer også til å ha med seg elever fra HO-avdelingen, både under forberedelsene og på selve julemarkedet. Det forventes stor pågang og stort oppmøtet. Vertene stiller hvert fall opp med både underholdning, salgsboder, utlodning og kafé den 13. desember.