Fysisk helse 💚 psykisk helse

Fysisk helse kobles ofte sammen med psykisk helse, og det sies gjerne at den fysiske helsen vår kan påvirke den psykiske helsen, altså hvordan vi har det mentalt. Da var det jo perfekt timing for åpning av både nytt verksted og nytt styrkerom denne uka.

Verksted for HT-elevene

Onsdag 12. oktober åpnet det et verksted som elevene fra HT-avdelingen skal ta i bruk. Avdelingsleder Frode Aarøe fikk æren av å klippe snoren foran spente elever og ansatte.

Avdelingsleder som klipper over rĂžd snor. - Klikk for stort bildeAvdelingsleder Frode Aarøe fikk æren av å klippe snoren. Karen Eikrem / Kvadraturen videregĂ„ende skole

Verkstedet skal brukes til praktisk arbeid og HT-elevene skal i tiden fremover produsere og lage flere produkter som skal selges under det årlige julemarkedet i desember. Da er det gøy å ha fått et eget rom der man kan holde på så mye man vil, uten å forstyrre andre.

Nytt styrkerom

Torsdag 13. oktober var det duket for nok en offisiell åpning, og denne dagen kunne vi juble over et nytt styrkerom på skolen.

Bilde av styrkerom - Klikk for stort bildeDet nye styrkerommet er utstyrt med mye nytt. Karen Eikrem / Kvadraturen videregÄende skole

Idrettslærer Trine Syvertsen Bjerke innledet åpningen med å fortelle litt av historien og utviklingen av det nye styrkerommet før Tannhelsesekretær-elev og mester i nordisk styrkeløft, Liz Tobiassen klippet over snoren og "åpnet" det nye styrkerommet.

Elev klipper over snor med saks. - Klikk for stort bildeLiz Tobiassen klipper over snoren og åpner styrkerommet Karen Eikrem / Kvadraturen videregĂ„ende skole

Styrkerommet brukes til kroppsøvings- og idrettsundervisning og er også åpent for ansatte å bruke utenom undervisningstid.