Forberedelser til praksis

Det er mange måter å forberede elevene til praksis, men også de som skal ta imot praksiselevene har godt av litt veiledning og forberedelser.

Torsdag 3. november hadde lærerne på Tannhelsesekretær (TAA) besøk av flere ansatte fra tannklinikker rundt om i Kristiansand.

- Vi tok initiativ til å invitere den offentlige og private tannhelsetjeneste til et veilednings-seminar hos oss på tannklinikken, sier Mona Bakken som er lærer ved tannhelsesekretær-linjen.

Bilde av person. Foto. - Klikk for stort bildeMona Bakken var fornøyd med de oppmøtte deltakerne. Karen Eikrem / Kvadraturen videregående skole.

Målet med besøket er i sikre en mest mulig lik veiledning og vurdering av elevene ute i praksis, samt skape et fora for de klinikker som tar imot elev fra oss hvor de/vi kan diskutere ulike gleder og etiske utfordringer man står i av og til med elevene.

Oversiktsbilde av folkemengde. Foto. - Klikk for stort bildeDeltakerne kom fra flere tannklinikker rundt om i Kristiansand Karen Eikrem / Kvadraturen videregående skole.

Responsen var positiv og deltakerne ville gjerne komme igjen neste år.