Forestilling: Festen

Du/dere inviteres herved til forestillingen «Festen» som finner sted i Teateret, Kongensgate 2 i Kristiansand sentrum i uke 16.

«Festen» er en sterk og ordløs danseforestilling av og med ungdom. Handlingen utspiller seg i et univers hvor de fineste, og de mest utfordrende øyeblikk i en ungdoms liv berøres.

Plakat for forestilling. Illustrasjon. - Klikk for stort bilde

Hovedtematikken dreier seg rundt grensesetting og tilhørighet, mellom det å stå opp for seg selv og å kjenne tilhørighet til en gruppe. Det handler også om rus og seksuelle overgrep. Vi ønsker å bidra til bevisstgjøring, og mot til å ta egne bevisste valg.

Forestillingen er et samarbeidsprosjekt  mellom byskolene i Kristiansand: Tangen VGS, Vågsbygd VGS, Kristiansand Katedralskole gimle og Kvadraturen VGS. Det er elever fra disse skolen som medvirker i forestillingen i samarbeid med ODE-ung.  Ansvarlige for forestillingen er ODE- Ung: Nina Lill Svendsen og Christer Tornell.

Prosjektet har fått pengestøtte av den kulturelle skolesekken Agder fylkeskommune. Tematikken i forestillingen er høyaktuell når vi opplever hva som rører seg i ungdomsmiljøet i Kristiansand.

Dette er en forestilling som bør prioriteres!

«Dette er en opplevelse jeg kommer til å ta med meg videre i livet. Det har forandret mitt innblikk i hva som faktisk kan skje på en fest, og det er så utrolig viktig å ha øynene oppe og passe på! Det har denne forestillingen virkelig fått frem»
- Elev fra Vågsbygd vgs – som var med på forestillingen i fjor.

NB! Forestillingen som er for elevene er allerede invitert til disse.

Forestilling for foreldre (tilgjengelig til 19.04.23) : Billetter