Hospitering

Fremtidens videregående elever møtte opp hos oss mandag, tirsdag og onsdag denne uka. Våre elever og ansatte var klare for å ta imot de rundt 600 tiendeklassingene som kom på hospitering.

En viktig dag for mange

Alle byens videregående skoler har de siste tre dagene tatt imot ungdomsskoleelever. Tiendeklassingene skal til våren velge hvor de vil fortsette skolegangen sin, og derfor er det viktig at de får et innblikk i hva de kan vente seg. Tiendeklassingene skulle i løpet av tre dager møte opp på valgt linje og skole for å se litt av hverdagen til videregående elevene.

Det kommer ofte frem at det er under hospiteringsdagene de fleste tiendeklassingene tar valget om hvilken videregående skole de ønsker å søke seg inn på. Derfor er disse dagene veldig viktige for både de oppmøtte, men også for oss som videregående skole.

Breddeidrett

Idrettsavdelingen holdt til i Aquarama under hospiteringen. Der fikk tiendeklassingene høre mer om hva de kan vente seg hvis de velger breddeidrett på skolen. Ansatte og ikke minst våre egne elever var med på å lage innholdsrike dager for de oppmøtte hospiteringselevene. Ballspill og klatring var blant noe av programmet.

Helse- og oppvekst (HO)

Helse- og oppvekst tilbyr flere retninger, og hospiteringselevene fikk en smakebit på hva som kan vente de på de ulike årstrinnene på HO.

Tannhelsesekretær er blant linjene som kan velges tredje året på HO. De oppmøtte hospiteringselevene som var innom tannklinikken på skolen fikk seg en real tannsjekk fra våre elever - null hull!

På skolen har vi også en "leilighet" som elevene på HO tar i bruk når de skal øve på praktisk arbeid, blant annet for å forberede elevene på hva som møter de i praksis og arbeidslivet.

To elever demonstrerer. Foto. - Klikk for stort bildeHO-elevene demonstrer noe av utstyret som finnes i leiligheten på skolen. Karen Eikrem / Kvadraturen videregående skole.

Elektro

Elektro er også en av avdelingene på skolen som har mange retninger, og tilbyr en rekke retninger som er svært ettertraktet i arbeidslivet. Behovet for å ha jenter inn på disse retningene er ettertraktet både innenfor elektro feltet og teknologi- og industri fagene.

Utdanningstilbud

Har du lyst å vite mer om linjene som er blitt presentert, og de andre tilbudene vi har?  På vår hjemmeside kan du lese mer om vårt utdanningstilbud.