Kameratprisen 2022 - kåring

Vinneren av årets kameratpris har endelig blitt kåret! Selv om det var mange gode kandidater blant årets nominerte, var det en elev som utmerket seg spesielt.

Portrett av vinner av Kamerat prisen 2022. - Klikk for stort bildeVilhelm Langemyr Thea Gitmark Ugland

Til applaus fra sine medelever mottok Vilhelm Langemyr (3PBE) både diplom, blomster, maleri, gavekort i kantina og en helt ny skolegenser. Det er faktisk den store lokale kunstneren Per Fronth som står bak det flotte maleriet som Vilhelm får ta med seg hjem.

Vilhelm, som i år fikk tildelt den gjeve prisen, ble beskrevet med svært varme ord av sine medelever. Han har i løpet av den korte delen av dette skoleåret bidratt flere ganger med å skape god stemning og samhold i egen klasse, og klassene på påbygg. Han har også vært veldig ivrig til å få i gang en bordtennis-kultur. For det å skape samhold rundt felles interesse i bordtennis, gir mange muligheter for inkludering - og for å bygge fellesskap og vennskap. Han blir beskrevet som en bra medelev og møter deg med et smil. Han spør hvordan det går hvis du har en dårlig dag. Vilhelm har møtt elevene klassen sin på en veldig god måte, slik at de ønsker å komme på skolen. Han bidrar til mye glede og har blitt en utrolig god venn i løpet av skoleåret. Det er de små tingene som gjør at Vilhelm fortjener å vinne denne prisen. Han blir med å fylle vann, han snakker til deg hvis du trenger han og er der for deg på et dypere vennskapelig nivå. Gratulerer, Vilhelm!

De andre flotte nominerte var Teodor Skare (1ELST), Janne Korsmo (3IDB) og Ibahim (1TPE).

Hvem er kunstneren Per Fronth?

Han er en norsk billedkunstner og fotograf fra Kristiansand. Fronth arbeider med å fremskape fotografiet malerisk og hvor den virkeligheten som fotografiet gjengir framstår som en komponent i forståelsen av verkene hans. Hans historiefortelling fokuserer ofte på de utfordrende aspekter ved den menneskelige natur.