Michelle tester åpen dag på UiA

Flere av våre elever var i går på Universitetet i Agder (UiA) under åpen dag. Les og se hva Michelle fra klasse 3PBC syns om arrangementet.

Universitetet i Agder (UiA) arrangerer på lik linje som oss "Åpen dag" hver år. Da inntaket til videregåendeopplæring skjer 1. mars, er hovedsaklig opptaket til høyere utdanning innen 15. april. I går gikk derfor elever som Michelle en liten smakebit på hva UiA kan tilby våre elever som kanskje skal velge å studere videre etter vgs.

En innholdsrik dag

Michelle var forberedt og hadde pekt ut flere av studiene hun ønske å høre mer om. - Jeg forventer å lære mer om temaer jeg engasjerer meg i, og om hvilke muligheter jeg har for utdanning innen for disse temaene, sier hun.

I løpet av dagen fikk hun høre mer om utviklingsstudiene, hva kunstig intelligens er og en nærmere titt på sykepleierutdanningen. Hun fikk også lære mer om hvorfor aksjer går opp og ned, og hvilke hjelpemidler som brukes innen sykepleierutdanningen.

Folk i en forelesningssal. Foto. - Klikk for stort bildeDet var mange som fortalte mer om utdanningsvalgene sine. Her var Michelle på en kort forelesning om utviklingsstudiet. Karen Eikrem / Kvadraturen videregående skole.

Ekstra stas var det å kunne se på standene som sto i vrimlehallen, spesielt de som hadde lykkehjul og andre konkurranser som hun kunne delta i.

Oversiktsbilde av stand. Folk snakker og spiller lykkehjul. Foto. - Klikk for stort bildeLykkehjulet var godt likt av Michelle, og det var mye annet gøy å se i vrimlehallen. Karen Eikrem / Kvadraturen videregående skole.

Skal Michelle studere til høsten?

- Jeg skal ta opp fag som jeg trenger for å ta utdanningen jeg ønsker, men etter de flotte informasjonsmøtene i dag så har jeg UiA i tankene mine til året etter at jeg har tatt opp fag. Studiet om global utvikling høres veldig interessant ut, selv om jeg har lyst til å bli lege.

Portrett av jente foran hovedinngangen til UiA. Foto. - Klikk for stort bildeMichelle er fortsatt litt usikker på hva hun skal etter å ha tatt opp fag. Karen Eikrem / Kvadraturen videregående skole.

Reels av Michelle på åpen dag