Skal lage de beste, grønne batteriene

Onsdag 1. februar kom representanter fra Morrow Batteries til oss for å fortelle elevene om arbeidet deres i batteribedriften.

Morrow Batteries

Morrow Batteries holder for tiden på med å bygge sin battericelle-fabrikk i Arendal. Spente elever fikk høre Silje og Elisabeth fortelle om bedriften, fabrikken i Arendal og målene fremover. Et av målene er at bedriften i 2030 skal ha de laveste utslippene blant alle batterifabrikker som er etablert globalt.

Person som holder foredrag. Foto. - Klikk for stort bildeSilje Hebnes forteller om starten og veien videre for Morrow Batteries. Karen Eikrem / Kvadraturen videregående skole.
Person som holder foredrag. Foto. - Klikk for stort bildeElisabeth Meidel fortalte blant annet om organisasjonen i bedriften, og behovet for ansatte. Karen Eikrem / Kvadraturen videregående skole.

Det var stort oppmøte av elever fra de teknologi- og industrifagene, elektrofagene, prosessoperatørfagene og de studieforberedende fagene. I tillegg var elever fra Eilert Sundt avd. Farsund og Vennesla tilstede. Elever fra Risør deltok via Teams.

Mot slutten av foredraget ble det åpnet opp for spørsmål både fra elevene og lærere, og en det rant inn av mange gode spørsmål. Alt fra spørsmål om råmaterialer, kostnader og jobbmuligheter til spørsmål om visjoner og fremtiden. En av elevene spurte hva målet til bedriften er.

- Å lage de beste, grønne batteriene til den beste prisen!

Et fullsatt auditorium med interesserte elever og lærere. Karen Eikrem / Kvadraturen videregående skole.