Skolebesøk

Spente 10. klassinger står foran et valg som vil få betydning for deres hverdag de neste tre skoleårene, og vi møter dem på deres skole.

Onsdag 26. oktober dro avdelingsleder Wenche Fjell Gundersen og to elever til Vigvoll ungdomsskole på Hånes. Der besøkte de 10. klassingene for å presentere Kvadraturen videregående skole. Synne fra vg2 Idrett og Kristine fra vg3 automasjon fortalte om hva skolehverdagen deres inneholdt, og de kom med nyttige og viktige tips som 10. klassingene burde tenke på før valg av videregående skole.

To elever fra Kvadraturen videregående skole. Foto. - Klikk for stort bildeSynne (fra venstre) og Kristine fortalte hvordan skolehverdagen deres er på Idrett og Automasjon. Karen Eikrem / Kvadraturen videregående skole.

Det er fortsatt en stund til den yngre garde skal velge videregående skole, og de skal blant annet på hospitering på de ulike videregående skolene i starten av desember. Skolebesøk er en viktig og prioritet hendelse gjennom høsten, for da får elevene på ungdomsskolen et tidlig møte med hva som kan vente dem på Kvadraturen videregående skole. Skolebesøkene er mange og det er flere ungdomsskoler som fremover får besøk av byens videregående skoler.

Fire ungdomsskoleelever. Foto. - Klikk for stort bildeDisse elevene fra Vigvoll skole var litt usikre fortsatt på hvilken videregående-linje de ønsker å søke seg inn på. Karen Eikrem / Kvadraturen videregående skole.