Utdanningstilbud: Studieforberedende med helse

26. januar er det åpen skole og 1. mars er fristen for valg av studieretning. I ukene fremover vil vi presentere de ulike retningene vi har å tilby hos oss på Kvadraturen videregående skole slik at du kan lese mer om tilbudene som står og venter på deg.

På dette utdanningsprogrammet får du studiekompetanse som gir deg grunnlag for å komme inn på de fleste utdanninger på universitetet og høyskoler

Utdanningsprogrammet er for deg som vil videre til høyskole eller universitet i Norge. Dette er ikke veien til yrkeskompetanse, men en alternativ vei til studiekompetanse ispedd yrkesfaglig kunnskap. Vinklingen på programfagene blir et annet enn i yrkesfagopplæringen. Her skal elevene rustes for høyere utdanning og bidra til at de som går videre har en bedre helsefaglig forståelse med seg inn i videre studier.

Les deg mer opp på utdanningsvalget Studieforberedende med helse.